Japan

Japan setzt HPV-Impfung aus:

http://www.deutsche-apotheker-zeitung.de/pharmazie/news/2013/06/20/japan-setzt-empfehlung-fuer-hpv-impfung-aus/10371.html

Bert Ehgartner, Medizinjournalist:

“Nur kurze Zeit galt in Japan die öffentliche Empfehlung für HPV Impfstoffe. Als insgesamt 2.945 Nebenwirkungen gemeldet wurden, zog das Gesundheits-Ministerium die Empfehlung zurück. Bisher sind 119 Schadenersatzklagen von gesundheitlich schwer geschädigten jungen Frauen bei Gerichten eingebracht worden. Nun beginnen in Tokyo die Verhandlungen.

Ein Gremium aus Impfexperten der WHO bezeichnete die Störungen der jungen Frauen als “großteils psychosomatisch bedingt” und kritisierte ‘politische Entscheidungen, die sich auf eine schwache Beweislage beziehen, und Schaden anrichten, indem die Nachfrage nach den sicheren und wirksamen HPV Impfstoffen zurück geht.’

Daraufhin veröffentlichte YAKUGAI, eine angesehene Vereinigung von Medizinern, Wissenschaftern und Patientenschützern eine vernichtende Kritik an der Stellungnahme der WHO. Auf 10 Seiten, unterstützt von 39 Quellverweisen zeigen die japanischen Experten auf, dass auf Basis der Daten die Rücknahme der Impfempfehlung die einzig folgerichtige Konsequenz war. Problematisch sei vielmehr, dass von den 15 Mitgliedern des Experten-Gremiums der WHO 11 Personen direkte finanzielle Beziehungen zu Impfstoff-Herstellern haben.

YAKUGAI schließt seinen Bericht folgendermaßen:

‘Wenn man den ernsten Sorgen um die Sicherheit der HPV Impfstoffe deren beschränkte positiven Effekte gegenüber stellt, gibt es keinen Anlass die Impfungen öffentlich zu empfehlen. Die Entscheidung der japanischen Regierung ist deshalb gerechtfertigt, die Kritik der WHO hingegen keinesfalls. Ohne selbst irgendwelche eigenständigen Untersuchungen zu Nebenwirkungen nach den Impfungen durchgeführt zu haben, nimmt es sich die WHO heraus, die unabhängigen Entscheidungen Japans zu kritisieren, mit nichts als Basis – außer dem autoritären Selbstverständnis einer Behörde. Wir sind bestürzt über das Versagen der WHO, ihre Verantwortung als internationale Behörde wahr zu nehmen und weisen die geäußerte Kritik vollständig zurück.'”

Medical and Scientific Evidence Submitted in Japan 2014:

Dr. Authier (data presented at the public hearingat the meeting with the Senators and at news conferences)

1)  Aluminum salts used as adjuvants in HPV vaccines can cause myalgia, chronic fatigue syndrome, cognitive impairment, overt autoimmune disease, multiple sclerosis, DM, thyroiditis…)

2)   Macrophagic myofasciitis, biopsy proven, is significantly associated with above conditions.

3)  Alum particles can be transported by monocyte-lineage cells to lymph nodes, blood and spleen, and penetrate the blood brain barrier with potential damages to nerve tissues.

4)  Aluminum salts are poorly biodegradable as adjuvant in HPV vaccines.

Dr. Hajjar (data presented at the meeting with the Senators and at news conferences, and admitted to public hearing through Dr. Sin Hang Lee)

1)  Dr. Hajjar reported the case of a 16-year-old girl who suffered an acute-onset and permanent bilateral visual loss and a transient left hemiparesis following Gardasil vaccination.

2)  Tumefactive demyelinating lesions and chiasmal neuritis as part of a presentation of acute demyelinating encephalomyelitis were documented by MRI imaging studies.

3)  A brain biopsy was performed on this case to confirm that there was a perivascular infiltration of lymphocytes and macrophages with focal demyelination in the brain tissue, characteristic of the histopathological changes in acute demyelinating (or disseminated) encephalomyelitis as complication of vaccination.

Dr. Tomljenovic (data presented at the meeting with the Senators and news conferences)

1) Post-mortem brain tissue specimens from two young women who suffered from cerebral vasculitis-type symptoms following vaccination with the HPV vaccine Gardasil were analyzed by IHC for various immuno-inflammatory markers.

2)  Gardasil-vaccinated cases showed positive immuno-reactivity for HPV-16L1 antigen in cells within cerebral vessels, with some HPV-16L1 – positive cells adhering to the walls of these vessels and some infiltrating the brain parenchyma. No such pattern of staining was observed with the anti-HPV-18L1 anti-HPV-11L1 antibody in any of the Gardasil-vaccinated cases. Control cases were negative.

3)  Conclusions: The presence of foreign antigenic material in the central nervous system can trigger adverse inflammatory and immune-mediated manifestations. Normally, vaccine antigens are not expected to cross the blood-brain barrier. The finding of HPV-16L1 intra and perivascular immuno-positive cells in the brains of these two cases suffering unexpected and sudden death following Gardasil vaccination is thus of concern.

Dr. Lee (data presented at the public hearing, at the meeting with the Senators and at news conferences)

1)  Gardasil contains residual HPV L1 gene rDNA fragments, firmly bound to the AAHS adjuvant by ligand exchange through the phosphate backbone of the DNA molecule in non-B conformation – a new chemical inadvertently created in the vaccine manufacturing process.

2)   It is well known that aluminum nanoparticles can transfect foreign, bacterial or viral DNA into human cells, especially macrophages, and macrophages can cross the blood brain barrier.

3)   It is well known that activated macrophages, highly immune-stimulated by free bacterial or viral DNA, can produce and release a variety of cytokines, including tumor necrosis factor which is a myocardial depressant and can cause acute inflammation. Human macrophages recognize HPV DNA as a viral DNA (foreign invader), not the DNA from the human host’s own body, and react in a high alert state- a highly augmented reaction which may be very harmful in certain genetically predisposed young girls. We cannot predict which girls will react violently in their heart and in their brain as a result of these activated macrophage activities.

4)    HPV 16 L1 gene DNA in non-B conformation was found in the post-mortem blood and spleen tissue obtained at autopsy of such a sudden unexpected death without obvious cause of death 6 months after Gardasil vaccination. No scientists at the public hearing believe that psychosomatic reactions can cause such death and inflammation of the brain in these HPV-vaccinated girls. Therefore, more research must be performed on the potential toxicity of this vaccine.